• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
חדשות

מינהלת עליית רופאים הושקה בבית החולים זיו בצפת

משרד העלייה והקליטה, בשיתוף משרד הבריאות, השיק תכנית לעידוד עליית רופאים ולשילובם במערכת הבריאות | הרופאים שייקלטו בגליל ובנגב יזכו למענקים ולסיוע בשכ"ד, כמו גם להקלות ביורוקרטיות

שר העלייה והקליטה אופיר סופר מעניק תעודת הוקרה לפרופ' סלמאן זרקא, מנהל ביה"ח זיו. צילום: נגה מלסה/ לע"מ

משרד העלייה והקליטה בשיתוף משרד הבריאות, השיק תכנית לעידוד עליית רופאים לישראל והשתלבותם במערכת הבריאות. במהלך מלחמת חרבות ברזל הגיעו לישראל כ-200 רופאים שסייעו לבתי החולים להתמודד במצב החירום. עד סוף 2025 צפויים לעלות 150 רופאים ועד שנת 2030 כ-2,000 רופאים.

שר העלייה והקליטה אופיר סופר והקליטה ושר הבריאות אוריאל בוסו השיקו הבוקר (ה') את תכנית "מנהלת עליית הרופאים" הבוקר כהמשך ישיר לכנס MedEx של ארגון נפש בנפש שנערך בתחילת החודש בניו יורק, ומסייע לרופאים עולים בקליטה.  במסגרת התכנית עתידים כ-150 רופאים לעלות לישראל בשנתיים הקרובות ולהיקלט במערכת הבריאות.

אירוע ההשקה נערך במרכז הרפואי זיו בצפת במעמד השר סופר, השר בוסו, מנהל המרכז הרפואי זיו, פרופ׳ סלמאן זרקא, ראש עיריית צפת, יוסי קקון וטוני גלברט, מייסד-שותף ויו"ר נפש בנפש.

התכנית "מנהלת עליית רופאים", פרי של שיתוף פעולה בין משרדי העלייה והקליטה, משרד הבריאות וארגון "נפש בנפש", נועדה לאפשר לרופאים עולים להיקלט במערכת הבריאות במהירות ובהליך ביורוקרטי מזורז. כלומר, לנחות בישראל כשבידם רישיון תעסוקה מאושר מראש ומקום עבודה מובטח במערכת הבריאות. זאת, במטרה לענות על החוסר ברופאים במערכת הבריאות, ובייחוד בצפון ובדרום הארץ. המטרה: העלאתם ארצה של כ-2,000 רופאים יהודים מרחבי העולם במהלך חמש השנים הקרובות.

"עליית רופאים למדינת ישראל ובפרט לגליל ולנגב", אמר השר סופר, "תחזק מאוד את מערכת הבריאות הישראלית. מדובר בחיזוק משמעותי לרפואה בחזית, בהבאת רופאים מומחים לרפואת חירום דווקא בעת בה אנו ניצבים בפני היתכנות למערכה בצפון.

"על מנת לעודד את הרופאים העולים לעבוד ולהתיישב בגליל ובנגב ולענות על הצרכים הגדלים בכל הקשור לרפואה, דאגנו למענקים וסיוע בשכר דירה באזורים אלה. כמו כן, השקנו את תכנית הרפורמה בעברית שתאפשר להם ללמוד את השפה עוד טרם עלייתם ארצה, בצורה מקוונת ובאמצעות קהילת רופאים עם התמקדות במונחים הקשורים לעולמם. אני מודה לשותפים הנפלאים שלנו ובטוח בהצלחת היוזמה שתביא בשורה חשובה לאזרחי מדינת ישראל".

שר הבריאות בוסו הוסיף כי "מערכת הבריאות בישראל סובלת ממצוקת כוח אדם גדולה, בייחוד בפריפריה ומושקעים מאמצים ומשאבים רבים כדי להביא לתיקון המצב. תכנית 'מנהלת עליית הרופאים' תאפשר לרופאים עולים להיקלט מהר במערכת הבריאות על ידי פישוט הביורוקרטיה וזירוז תהליכים,ותסייע בתגבור המערכת בבעלי מקצוע איכותיים זכאי שבות, ערכיים וציוניים - המבקשים לקשור את גורלם בגורלה של מדינת ישראל. התכנית מהווה מימוש של החזון הציוני וצעד חשוב בצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז שאני רואה בו מטרה נעלה".

פרופ' זרקא ציין כי "בעקבות מלחמת חרבות ברזל החליט שר הבריאות להפוך את 'זיו' למרכז על לצפון. אנו עומדים לפתוח מחלקות חדשות בתחומים מתקדמים כגון נוירוכירורגיה, כירורגיית חזה ועוד. הדבר החשוב ביותר הוא הצוות ובתוך כך רופאים מומחים שיצטרפו למשפחת זיו, הרב תרבותית והמגוונת".

טוני גלברט, מייסד-שותף ויו"ר נפש בנפש, אמר כי "הקמת מנהלת עליית הרופאים היא צעד משמעותי וחסר תקדים של מדינת ישראל. אנו מודים למשרד העלייה והקליטה ומשרד הבריאות שנתנו לנו את האפשרות להיות חלק מיוזמה מבורכת זו ומודים למרכז הרפואי זיו על היותו גורם משמעותי בקליטת עולים בצפון. מיזם משותף זה מהווה קפיצת מדרגה עצומה לנו כארגון ובשורה אדירה למדינת ישראל וליהדות התפוצות, ותסייע להם להקים כאן את ביתם, על מנת שיתרמו רבות למערכת הבריאות הישראלית עוד שנים קדימה".

נושאים קשורים:  רופאים עולים,  ארגון נפש בנפש,  משרד העלייה והקליטה,  משרד הבריאות,  בית החולים זיו,  פרופ' סלמן זרקא
תגובות
אנונימי/ת
29.03.2024, 12:46

מדהים! זה המקום לדחוף רופאים עולים, לפריפריה. הרי הרפואה שם ברמה כל כך גבוהה. יוכלו ללמוד משהו. אין לי ספק שרופאים יהודים מכל העולם יעמדו עכשיו בתור לעלות לארץ ולעבוד בפוריה.