COVID-19 בישראל

ישראל תעביר לירדן סיוע רפואי להתמודדות עם הקורונה

ישראל נענתה לבקשת ירדן לסיוע ותעביר אליה ציוד רפואי | משלחת רפואית מבית החולים אסותא-אשדוד תצא לאתיופיה לסייע במאבק במגיפה

ישראל תעביר לירדן מכשירים ידניים להנשמה, ערכות לבדיקות קורונה, מסיכות מגן רפואיות לצוותים רפואיים ומסיכות רגילות. צילום: אילוסטרציה

ישראל תעביר בקרוב לירדן סיוע רפואי נרחב כדי לעזור לה להתמודד עם התפשטות מגיפת הקורונה. בקשת ירדן לסיוע זה הועברה דרך מערכת הביטחון וקיבלה את אישורי משרד הבריאות והמל"ל, על רקע המתיחות שנוצרה לאחרונה ביחסים עם ירדן.

הסיוע צפוי לכלול מאות מנשמים - מכשירים בהפעלה ידנית להנשמה מלאכותית, ערכות לבדיקות קורונה, מסיכות מגן רפואיות לצוותים רפואיים ומסיכות רגילות. נראה שהסיוע לא יכלול תרכיבי חיסון.

מאז פרוץ המגפה נדבקו בירדן 695,390 מתושביה, 8,429 מהם מתו (נכון לבוקר זה, ה') ובמצב פעיל עכשווי נמצאים היום 32,468 כאשר 729 במצב חמור-קריטי. לפני כחודש היתה שם המגיפה בשיאה עם יותר מ-8,000 נדבקים חדשים ביום. סגרים ואמצעים אחרים שננקטו הורידו את הממוצע היומי לכ-2,400. שיעור המתים היומי – כ-70. אוכלוסיית ירדן מונה 10,284,484 ועד כה רק 1.2% מתושביה התחסנו.

בתוך כך הודיע בית החולים הציבורי אסותא אשדוד כי משלחת רפואית מטעמו תצא לאתיופיה לסייע במאבק במגיפת הקורונה.

מדובר במשלחת ביוזמת משרד החוץ - המחלקה לשיתוף פעולה בינלאומי. המשלחת תצא בעוד כשבועיים לתקופה של 14 יום. בראש הצוות מבית החולים יעמוד ד"ר אסף פרץ, מי שניהל עד לא מזמן את מחלקת הקורונה בבית החולים מאז התפרצות המחלה.

ד"ר פרץ אמר: "האפשרות שהמדינה תוציא משלחות סיוע להתמודדות עם הקורונה היתה עד לא מזמן מציאות דמיונית. לישראל יש חובה מוסרית וערכית לפעול בכל מקום בו תוכל לתרום מידיעותיה ומנסיונה בהתמודדות עם הנגיף. לקחת חלק במשלחת כזו, זו זכות גדולה וגאווה ישראלית עצומה".

נושאים קשורים:  ירדן,  סיוע רפואי,  ישראל,  ציוד רפואי,  אסותא אשדוד,  ד"ר אסף פרץ,  אתיופיה,  משלחת רפואית
תגובות