חדשות

פרופ' גל מרקל עוזב את "שיבא" - ינהל את מרכז הסרטן ב"בילינסון"

פרופ' מרקל, שקיבל פרופסורה בטרם מלאו לו 36, כיהן בשנים האחרונות כמנהל מכון אלה לאימונואונקולוגיה ומלנומה ב"שיבא" וצמח בבית חולים זה | עתה ישמש גם כסגן מנהל המרכז הרפואי רבין

פרופ' גל מרקל, מנהל מכון אלה למלבאום לאימונו-אונקולוגיה ומלנומה ב"שיבא". "ההליך הטיפולי הוא פשוט, זול, זמין ובטוח"

פרופ' גל מרקל ייכנס בעוד פחות מחודשיים לתפקיד מנהל מרכז דוידוף לסרטן ב"בילינסון" וישמש גם כסגן מנהל המרכז הרפואי רבין הכולל את בתי החולים בילינסון והשרון. כך דיווחה הבוקר (ה') רוני לינדר ב"דה מרקר".

פרופ' מרקל, בן 42, נחשב לכוכב-עולה והוא עובר לתפקיד זה מ"שיבא", מה שתואר בדיווח בגדר "דרמה לא קטנה במערכת הבריאות - אין הרבה רופאים צעירים שמעמדם חזק עד כדי כך שהודעה על מעבר שלהם מבית חולים גדול אחד לאחר הופכת לאירוע גדול בשני המוסדות".

פרופ' מרקל, שקיבל פרופסורה בטרם מלאו לו 36, כיהן בשלוש השנים האחרונות כמנהל "מכון אלה" לאימונואונקולוגיה ומלנומה ב"שיבא" וצמח בבית חולים זה. הוא מומחה באונקולוגיה, בעל תואר PhD באימונולוגיה ותואר שני במינהל עסקים בתחום חדשנות רפואית. הוא צבר הישגים בתחומי המחקר, הקליניקה והניהול הרפואי, מעורב בסטארטאפים בתחום הביו-טק ובניסויים קליניים, מרצה מבוקש בכנסים רפואיים בארץ ובעולם וזכה בעשרות פרסים ומלגות. עד כה פרסם כ-120 מאמרים בכתבי העת המובילים וקיבל כחמישה מיליון דולר כמענקי מחקר.

תחום המחקר המרכזי שלו: אימונולוגיה ואימונותרפיה, בדגש על פענוח מנגנוני התחמקות של גידולים מהמערכת החיסונית ופיתוח גישות טיפוליות תואמות. נושא-מחקר בולט: השתלות צואה כמנגנון עוקף עמידות לטיפולים אימונותרפיים בחולי מלנומה.

בדיווח צוטט פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל "שיבא": "אני מאוד מצטער על עזיבתו של גל מרקל. הוא כוכב ואדם מדהים. זה צער מהול בגאווה ואני גם מבין את רצונו להתקדם ניהולית ואת האתגר שלקח על עצמו".

המרכזים הרפואיים שיבא ורבין מתחרים "ראש בראש" בטיפול בסרטן. ב"בילינסון" מתכוונים לשדרג את מרכז דוידוף, להכפיל את גודלו משש ל-12 קומות ולהרחיב את מגוון הטיפולים הניתנים בו, המחקר והטיפול הפליאטיבי. פרופ' מרקל ינצח על השינויים הללו.

נושאים קשורים:  פרופ' גל מרקל,  בית החולים שיבא,  מרכז דוידוף,  חדשות,  טיפול בסרטן,  מינוי,  פרופ' ארנון אפק,  אונקולוגיה
תגובות
אנונימי/ת
13.11.2020, 00:28

לא היה שום מועמד אחר שהתחרה בו

13.11.2020, 01:58

יישר כח

לגל ידידי, איחולי הצלחה בתפקיד החדש ובמחקר העתידי. גאים בך

בהצלחה רבה

אנונימי/ת
15.11.2020, 21:34

מציע למי שהתחמק משירות צבאי כעתודאי (כל חבריו היו בחי"ר, הוא שירת במעבדה בתל השומר) בעזות מצח ובקשריו האישיים (אב תת אלוף) לא להתפאר בגילו הצעיר בהישגיו בקריירה.
הישגיו המדעיים כללו טכנולוגיה ואח"כ חברה שהתבררו כחסרות כל בסיס מדעי.
ישראל 2020 - יח"צ, לוק, קשרים.

אנונימי/ת
15.11.2020, 22:42

מדובר בעילוי. אפשר גם לפרגן ולהימנע מצרות עין

אנונימי/ת
14.12.2020, 18:19

עם ההישגים המרשימים שלו, שתורמים לאנושות ולא רק למדינה, מצדי שלא יבזבז זמן בצבא. כנראה לך אין הישגים כלשהם שמצדיקים משהו.