קורונה בישראל

המחדל נמשך: מחסור חריף במסיכות, בחליפות אישיות ובמטושים בבתי החולים

ציוד המיגון האישי אינו איכותי מספיק ואינו מגן עלינו, טוענים הרופאים בבתי החולים ובמרפאות הקהילה | מחסור במסיכות ובחומרי חיטוי גם בבתי האבות | משרד הבריאות: "בשלב זה לא צריך להשתמש בכל המסיכות"

"המיגון שמסיכה כירורגית מעניקה לחובש אותה מפני זיהום טיפתי חיצוני הוא 50%-75% בלבד"

בבית החולים ובמרפאות הקהילה נמשכות התלונות על כך כי רופאים ואנשי הצוות הרפואי אינם ממוגנים היטב. בעיית המיגון האישי לרופאים, במיוחד בבתי חולים שונים, טרם נפתרה ולכלי התקשורת ממשיכות לזרום טענות של צוות רפואיים על מחסור חריף במסיכות, חליפות אישיות וציוד אחר.

ב"דה מרקר" דיווחה הבוקר (ד') רוני לינדר כי התלונות המרכזיות נוגעות לכך שסטנדרט המיגון האישי שהנהלות בתי החולים מאפשרות הוא נמוך וכי אנשי הצוות רפואי אינם מצוידים מספיק הן מבחינת איכות הציוד והן מבחינת הכמות. גם רופאים ואחיות בקהילה סבורים כך.

בימים האחרונים כבר דווחו מקרים של גניבת מסיכות וחומרי חיטוי, ועל רופאים שרכשו מכספם מסיכות במאות שקלים מאחר שלא קיבלו אותן במקומות העבודה. "יש גם הוראות שלא לעטות מסיכות מול חולים שאינם חשודים בקורונה" והוראה מסוג זה מעוררת תמיהות אצל רבים מהרופאים.

מוצר אחר שעל חסרונו הגיעו תלונות מצוותים רפואיים: מטושים לנטילת הדגימות – מה שמעכב את הגדלת מספר הבדיקות היומי.

על היעדר מחסור במסיכות וחומרי חיטוי התלונן יו"ר איגוד בתי האבות רוני עוזרי. במוסדות אלה שוהים כיום כ-40 אלף קשישים. "מתוכם, עד כה, ידוע על חולה קורונה אחד בלבד", אמר אתמול. "אבל משרד הבריאות לא אישר עד כה אפילו מסיכה אחת עבור הקשישים".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הגיב על כך: "הסיכון בדיור מוגן מצומצם בגלל איסור ביקורים. ההדבקה במוסדות אלו נמוכה יותר מאשר במוסדות אחרים; אלו אינם מסוכנים. צריך להתמגן בהתאם להנחיות ולא מעבר לכך. ההנחיות שלנו הן שלא לפגוע בבקרת זיהומים.

"לא אמור להיות מחסור בציוד מיגון באיזשהו בית חולים בארץ. אין סיכון יתר לצוות רפואי ותדירות החלפת הציוד האישי צריכה להיות לפי הנוחות של המשתמש. בשלב זה לא צריך להשתמש בכל המסיכות. כשנגיע למצב של עומס חולי קורונה – כל המלאים הנדרשים יהיו זמינים".

נושאים קשורים:  ציוד מיגון,  מסיכה,  בתי אבות,  קורונה,  נגיף הקורונה,  19-COVID,  קשישים
תגובות
18.03.2020, 22:10

היות שכל הכסף הלך על "סופרטכנולוגיות" , שעשועי דה-ווינצ'י ורפואת כוכבים נשארנו בלי מסיכות, חלוקים ותמיסות לחיטוי ידיים.

אנונימי/ת
19.03.2020, 17:25

מדוע מפעלים של טיטולים ושל מוצרי הגיינה שונים לא עוברים הסבה ומייצרים מסכות במיליונים ,ולמה מפעלים שמייצרים מקלות אוזניים לא יוסיפו שמרת אחת מוסבת שתייצר מטושים