חדשות

הכנס הבינלאומי הראשון של ארגוני הצלה יהודיים ייערך השבוע בישראל

מד"א מארח השבוע נציגים של יותר מ-30 ארגוני הצלה מרחבי העולם | משתתפי הכנס יעברו הכשרות וישתתפו בתרגילים המדמים זירות אירוע מורכבות

ניידת טיפול נמרץ של מד"א. אילוסטרציה

מד"א מארח השבוע (עד יום ה') את הכנס הבינלאומי הראשון מסוגו שבו משתתפים נציגים מיותר מ-30 ארגוני הצלה יהודיים מארה"ב, קנדה, אוסטרליה, ארגנטינה, בריטניה, דרום אפריקה ומדינות נוספות. את הכנס יזם מד"א יחד עם חברה מקבילה לו בניו יורק.

באי הכנס יחשפו לפועלו של מגן דוד אדום ולאתגרים המיוחדים שאיתם מתמודדים חובשים רופאים ופראמדיקים בישראל. האורחים יעברו גם הכשרות והדרכות מיוחדות וישתתפו בתרגילים המדמים התמודדות עם זירות אירוע מורכבות ומרובות נפגעים, פיגועי טרור ותאונות דרכים.

מד"א עומד בקשר רציף עם ארגוני ההצלה היהודיים בעולם ומעביר בהם הדרכות כדי לשפר את כשירות צוותי רפואת החירום בקהילות היהודיות.

נשיא חברת הצלה ניו יורק, יצחק שטרן, סיפר: "לפני 50 שנה, אדם בשם הרשל וובר עבר בכביש בברוקלין כשלפתע ראה אדם מתפתל מכאבים בחזה בצד הדרך. הוא התקשר לארגון ההצלה של ארה"ב והם חיכו 45 דקות לאמבולנס עד שאותו אדם נפטר. אז החליט וובר לקנות מכל חמצן וציוד רפואי וביקש מכמה מחבריו לעשות כמותו, וכך בעצם נוסדה חברה הצלה ניו יורק". בשנים שלאחר מכן התרחב הארגון היהודי ויש לו כיום סניפים במקומות רבים בעולם.

שיתוף הפעולה עם מד"א החל במלחמת המפרץ כאשר הארגון הניו יורקי סייע למקבילו הישראלי ברכישת מכשירי קשר. בעשרים השנים האחרונות עוברים צוותים רפואיים של חברה הצלה הכשרות במגן דוד אדום ומסייעים למד"א בכל הנדרש, במלחמות ובמצבי חירום בישראל.

"הכנס השבוע בישראל", הדגיש שטרן, "מאגד לראשונה אי פעם את ארגוני ההצלה היהודיים ברחבי העולם ויש חשיבות רבה לשיתוף הפעולה עם מד"א יחד עם שאר הארגונים בעולם שמטרתם להציל חיים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, הוסיף: "אנו פועלים  להכשרת חובשים ופראמדיקים בקהילות יהודיות במדינות רבות, על פי הסטנדרטים של מגן דוד אדום שהם מהגבוהים בעולם. הכנס פותח את הדלת לנציגי רפואת חירום יהודים מכל העולם, ללמוד מנסיונו של מד"א בהצלת חיים, תוך התמודדות עם אתגרים ייחודיים למדינת ישראל".

נושאים קשורים:  מד"א,  ארגוני הצלה,  אלי בין,  פרמדיקים,  חברת הצלה ניו יורק,  חדשות,  כנס
תגובות