חדשות

משרד הבריאות יקים צוות פיקוח על התנהלות מד"א ואיחוד הצלה

מתווה עבודה שיבטיח יישום מלא של חוזר מנכ"ל משרד הבריאות מחייב את שני הארגונים להזנקה שוויונית ולשיתוף פעולה בהפעלת כוננים

אמבולנס מד"א. צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

משרד הבריאות ימנה פיקוח מטעמו כדי לעקוב אחרי התנהלות שני הגופים בתחום ההצלה – מד"א וארגון איחוד הצלה, וידרוש משניהם לשתף פעולה בהפעלת כוננים, ללא קשר עם זהות הארגונים שלהם.

סיכום על כך הושג אמש (ב') בפגישה דחופה שקיים מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, עם הנהלת "איחוד הצלה". באחרונה העלה הארגון טענות כלפי מד"א בנושא הזה.

דוברת משרד הבריאות מסר כי בפגישה סוכם על מתווה עבודה שיבטיח יישום מלא של חוזר המנכ"ל המחייב את שני הארגונים להפעלת שליטה מרכזית מחד והזנקה שוויונית לכלל הכוננים. משרד הבריאות מחייב להעביר ממד"א את מלוא המידע למוקד "איחוד הצלה" על מנת שאנשיו יוכלו להמשיך ולהציל חיים.

בעקבות התערבות מנכ"ל משרד הבריאות בסכסוך שפרץ בין שני הגופים, הטענות שהעלה "איחוד הצלה" והסיכום שהושג אמש, הודיע הארגון כי הוא מבטל את עצרת המחאה שהועיד להיום.

"אנחנו מקווים כי יימנעו בעתיד מקרים שבהם כוננים ואנשי רפואה שלנו הנמצאים בסמוך לבית או ברחוב שבו נמצא אדם הזקוק לעזרה רפואית אולם מוקד מד"א מסרב למסור את כתובתו של אותו אדם גם כאשר הוא בסכנת חיים", הגיב הבוקר "איחוד הצלה" על הסיכום עם מנכ"ל משרד הבריאות.

נושאים קשורים:  מד"א,  "איחוד הצלה",  חוזר מנכ"ל משרד הבריאות,  כוחות הצלה,  חדשות
תגובות