חדשות

הר"י מתנגדת ליוזמה למינוי מנהלת שאינה רופאה לבית החולים "וולפסון"

יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, שיגר מכתב למנהלי מחלקות ב"וולפסון", בו הוא מתנגד ליוזמת חלק מהם לאפשר למנהלת קרן המחקרים בבית החולים, איריס לוונשטיין-לוי, להתמודד על התפקיד במכרז שיפתח עם פרישתו של ד"ר יצחק ברלוביץ'

בית החולים "וולפסון" בחולון (צילום: ויקיפדיה)
בית החולים וולפסון בחולון. צילום: ויקיפדיה

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, שלח אמש מכתב למנהלי מחלקות בבית החולים הממשלתי "וולפסון" בחולון, ובו התנגדות ליוזמת מנהלי המחלקות והיחידות ב"וולפסון" לפעול לאישור מינוי מנהל לבית החולים שאיננו רופא; כך מדווח הבוקר (ה') היומון "כלכליסט".

בדיווח נמסר, כי מנהלי מחלקות ויחידות ב"וולפסון" שיגרו בשבוע שעבר מכתב לשר הבריאות, יעקב ליצמן, ובו בקשה לאפשר למנהלת קרן המחקרים בבית החולים, איריס לוונשטיין-לוי, להתמודד על תפקיד מנהלת בית החולים, למרות שאינה רופאה. המנהל הנוכחי, ד"ר יצחק ברלוביץ', עומד לפרוש בסוף אוקטובר לאחר כעשור בתפקיד.

מנהלי מחלקות ויחידות ב"וולפסון" שיגרו בשבוע שעבר מכתב לשר הבריאות ובו בקשה לאפשר לאיריס לוונשטיין-לוי להתמודד על תפקיד מנהלת בית החולים

בדיווח נמסר, כי המהלך שנקטו מנהלי בית החולים מנוגד לעמדת הר"י שצפויה לפעול לטרפוד המינוי. "עמדתנו בנושא הזה היתה ועודנה כי רק רופא יכול להיות כשיר לכהן כמנהל בית חולים", כתב ד"ר אידלמן במכתבו. "ניהול בית חולים איננו משתווה לניהול של מוסד אחר, זהו לב ליבם של הפרקטיקה הרפואית והמחקר. הידע הרפואי והניסיון של המנהל נבחנים מדי יום, בייחוד כאשר הוא נדרש לקבל החלטות הנוגעות ישירות לחיים ומוות, וכן עליו לשקול שיקולים רפואיים בעת קבלת החלטות 'אדמינסטרטיביות', לכאורה", הוסיף.

עדיין לא פורסם מכרז לתפקיד מנהל "וולפסון". בדיווח נמסר עוד, כי על-פי "פקודת בריאות העם" אין מניעה למנות מנהל שאיננו רופא, כל עוד ימונה לצדו "מנהל רפואי שהוא רופא בעל רישיון, שייעץ למנהל בנושאים הרפואיים של בית החולים".

בבתי החולים הממשלתיים מעולם לא התמנה מנהל שאיננו רופא. ד"ר יובל לוי, כיום סגן מנהל "וולפסון", עשוי להתמודד על ניהול בית החולים. לוונשטיין-לוי שימשה כמנהלת האדמיניסטרטיבית בבית החולים לילדים "שניידר".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי וולפסון,  מכרז,  הר"י,  מינויים
תגובות

אני מסתייג לחלוטין מן האפשרות של מינוי מנהל לבית חולים מועמד שאינו-רופא. הסתייגות זו על נימוקיה הנכונים והעקרוניים מוזכרת בכתבה בעמדתו של יו'ר הר'י בנידון.
יש להוריד אפשרות זו מן הפרק בעודה באיבה.
מאותן סיבות עקרוניות ונספות להן, התנגדתי בשעתו ואני ממשיך להתנגד גם כיום, למינוי מנכ'ל מ. בריאות אדם שאינו-רופא.
עלינו לתמוך במשותף בעמדתה של הר'י בנידון.
בברכה, פרופ. תיאו דב גולן (לשעבר מנהל ביה'ח "רוטשילד" , מנכ'ל מ. בריאות).

אנונימי/ת
24.05.2016, 10:08

נחמד שאתה מסתייג, אבל זה לא שיש מישהו שהולך להתחשב בהסתייגות הזאת, אז תנוח דעתך.
גם להר"י נאמר שאין להם זכות להתערב.

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3688769,00.html

אנונימי/ת
20.05.2016, 05:59

מדוע ההסתדרות הרפואית אינה מביעה דעתה בעסקי הנפוטיזם של מרדכי שני בבית החולים אותו ניהל במשך כמה עשורים ואותו הוא ממשיך לנהל דרך תפקיד ה"נשיא"של התאגיד הרפואי של בית החולים?מרדכי שני מתפאר בתולדות חייו המופצות באינטרנט שהיה פעמיים מנכל משרד הבריאות. מעטים זוכרים שבפעם השניה היה מנכל לחדשים ספורים ואולץ לעזוב את התפקיד עקב שערוריה עם גוון פלילי.כל זה לא מקבל ביטוי בהרי.

אני בעד כול מינוי שהוא לטובת בית החולים. מה גם, הסוגיה מעוגנת בחוק.
מאז מתמיד לא דגלתי בניהול אפילו של מחלקה ע"י רופא/ ה. בזבוז משאבים ותפקיד מיותר!
ממליצה להפסיק עם הפוביה במערכת הבריאות. מערכת הבריאות זקוקה להחלטות אמיצות בבחירת אנשים מתאימים לתפקידים המתאימים.
סאאידה

גם אני חושב כך עבדתי במספר מקומות ובהם מנהלים שהיו רופאים ומנהלים שלא היו רופאים ואני דווקא חושב שהנהלים שלא היו רופאים היו מנהלים יוצאים מן הכלל.
צריך לבדוק גם את הכישורים של האדם חסר היום רופאים בכירים ובמקום לשבת במשרדים מומלץ שיטפלו בחולים.
ובמקום זאת יהיה מנהל מוכש/ר שלצידו מנהל רפואי